La sfârșitul
anului 2009, Ramesh Kesanupalli, in acel moment CTO al Validity
Sensors, l-a vizitat pe Michael Barrett, ulterior ajuns in pozitia de
CISO (Chief Information Security Officer) al PayPal, pentru a discuta
despre modul în care PayPal.com ar putea folosi, pentru
identificarea utilizatorilor online, date biometrice în locul
parolelor. Barrett a fost intrigat de concept, dar a insistat că
soluția trebuia să se bazeze pe un fel de standard industrial, care
ar fi fost sustinut de mai mulți furnizori.
Kesanupalli a
luat in considerare sugestia și a trimis propunerea catre omologii
săi de la alte companii producatoare de senzori pentru amprente
digitale, precum si la marii distribuitori de dispozitive și la
experți în domeniu. Discuțiile au condus la crearea unui concept
de bază privind modul in care un dispozitiv biometric ar trebui să
fie utilizat pentru a debloca o cheie de criptare aflata in
dispozitiv. Acest dispozitiv este înregistrat pe server și
reautentificarea se bazează pe o semnătură care este livrata de
catre dispozitiv, permițând astfel o autentificare "passwordless"
bazată exclusiv pe autentificarea locală.
Alianța FIDO a
fost formata în vara anului 2012, cu participarea PayPal, Lenovo,
Nok Nok Labs, Validity Sensors, Infineon și Agnitio ca si companii
fondatoare. Barrett a fost primul presedinte si Kesanupalli a fost
primul vicepreședinte. Munca activă pe un protocol de autentificare "passwordless" a început. Alianța a fost lansata în mod public în
februarie 2013.
Între timp,
începând din 2011, Google, Yubico și NXP au lucrat la un standard
deschis, bazat pe un dispozitiv cu doi factori de autentificare
pentru a permite o autentificare slida care sa permita o
autentificare care sa nu fie supusa pishing-ului. Proiectul presupune
existenta unui dispozitiv care sa fie capabil sa auto-genereze o
cheie de autentificare, care este înregistrată de catre server.
Autentificările ulterioare se fac pe baza prezentării unei
semnături bazata pe aceasta cheie. Cheia este deblocata printr-un
simplu gest in prezența utilizatorului, cum ar fi apăsarea unui
buton. Astfel de dispozitive cu doi factori de autentificare au fost
utilizate cu succes pentru angajații Google ca un precursor pentru
publicarea în mod public a protocolului de autentificare secundară.
La acel moment, datorită sinergiilor evidente, acest flux de
activitate a fost acceptat în Alianța FIDO în aprilie 2013.
Versiunea
completa v1.0 a protocolului password-less (numit Universal
Authentication Framework - UAF) și protocolul pentru al doilea
factor (numit Universal 2nd Factor - U2F) au fost
finalizate și publicate simultan pe 09 decembrie 2014. Lansarea in
productie a dispozitivelor si serverelor compatibile v1.0 a inceput
si numarul acestora a crescut din acest moment.
De la momentul
infiintarii, mulți lideri din industrie, din diferite domenii s-au
alăturat FIDO pentru a concretiza viziunea asupra unei autentificari
simple si securizate, bazata pe un dispozitiv, proiectata pentru a
duce lumea dincolo de parole. Aceasta include producatorii marilor
platforme software, parteneri care pot aduce finantare, furnizori de
top de securitate hardware, furnizori de dispozitive biometrice de
top și altii.
În 2015,
interesul FIDO se indreapta spre a permite dezvoltarea tehnologiilor
care au fost aduse pe piață. Activitățile viitoare sunt axate pe
asigurarea faptului că platformele majore de software au inglobat
suport pentru FIDO pentru a se asigura ca utilizatorii il pot
experimenta in mod intuitiv si simplu de la primul contact cu
produsul.
Puteti achizitiona produsul ePass FIDO din magazinul nostru online:
Comments
Post a Comment