Producatorii de software se confrunta
cu schimbari care pot afecta aproape fiecare aspect al modului in
care decurg afacerile. Preocuparea lor majora este daca protectia
proprietatii intelectuale este optimizata pentru a putea valorifica
proiectele desfasurate.
Exista trei aspecte pe care
producatorii de software trebuie sa le aiba in vedere astfel incat sa
aleaga cele mai bune practici pentru monetizarea programelor software
dezvoltate.
In acest articol ne vom ocupa de primul aspect.
Mentenanta programelor software
Primul aspect se refera la mentenanta
anuala a programelor software protejate. De obicei, producatorii de
software ofera un contract de mentenanta anuala pentru clientii
existenti. Producatorii trebuie sa permita clientilor sa aiba acces
la suport daca apar erori in versiunea actuala.
Aceasta situatie poate duce la urmatoarele intrebari:
- Cum gestioneaza producatorul de software situatia daca o un anumit client care solicita suport are dreptul sa o faca? Se ia in considerare faptul ca personalul trebuie sa caute manual in diferite inregistrari inainte de a stabili drepturile de suport?
- Detinerea unui portal de self-service va reduce costurile cu suportul tehnic si va permite clientilor sa acceseze cele mai recente actualizari ale programelor software?
- Producatorii au o metoda usoara de a obtine o lista cu clientii care nu si-au reinnoit contractul de mentenanta? O lista cu clienti ale caror contracte au expirat sau urmeaza sa expire poate avea o valoare importanta pentru echipa de vanzari.
Utilizarea unei metode de licentiere
pentru suportul/mentenanta programelor software dezvoltate va fi de
ajutor pentru a putea urmari drepturile clientilor care solicita
suport tehnic. Aceasta licenta va fi instalata pe calculatorul
clientului si ii va permite sa vada validitatea drepturilor de suport
in aplicatia software propriu-zisa. Aceasta licenta este stocata si in
Sentinel Entitlement Management System (EMS) in sistemul dezvoltatorului. Astfel
dezvoltatorul de software poate vedea direct in EMS perioada in care licenta de
suport este valida .
Un alt beneficiu pentru producatorii de
software este ca au capacitatea de a obtine rapoarte in Sentinel EMS si pot
crea o lista cu clientii a caror contracte de suport expira in
perioada urmatoare. Apoi producatorii pot comunica echipei de
vanzari sa contacteze clientii pentru a-si reinnoi contractele din
timp. In plus, producatorii pot face legatura intre portalul de
suport si EMS oferind planuri de suport care pot fi accesate prin
intermediul portalului de suport pentru clienti.
Noua solutie de licentiere Sentinel LDK care include Sentinel EMS este oferita de SafeNet raspunde la toate intrebarile de mai sus si nu numai. Sentinel permite dezvoltatorilor de software sa creeze licentele software si sa gestioneze drepturile de utilizare si suport tehnic pentru clienti. In plus, producatorii de software pot beneficia de noile oportunitati, oferind licente flexibile care raspund nevoilor de pe piata.
Comments
Post a Comment