De este dificil managementul actualizarilor de software? Nu ar trebui sa fie. Exista numeroase optiuni pentru modul in care sa monetizati actualizarile (upgrade-urile) de software. In functie de abordarea pe care o alegeti, apar diferite provocari operationale si cerinte de procesare.
Odata ce ati ales o strategie, este important sa o implementati in sistem si in procesele operationale astfel incat sa nu aiba un
impact negativ asupra experientei clientilor. Aceasta
strategie are ca scop protectia si cresterea veniturilor dvs.
Exista trei abordari
pentru monetizarea actualizarilor de software:
1. Solicitati clientilor sa cumpere
versiunea noua a aplicatiei software complete
2. Permiteti clientilor care detin un contract de mentenanta sa primeasca actualizari gratuite
3. Solicitati un pret pentru actualizare care sa fie mai mic decat pretul pentru o licenta cu versiunea noua completa a
aplicatiei software
Toate aceste abordari aduc si o serie de provocari. Este importanta sa stiti ce sa luati in considerare.
Cea mai simpla abordare operationala
este sa solicitati clientilor sa cumpere versiuni noi ale aplicatiei
software. Dezavantajul ar fi sa amanati retragerea de pe piata a
versiunilor mai vechi ale aplicatiei pentru care veti avea costuri
continue cu suportul si mentenanta.
O practica destul de intalnita este sa
oferiti actualizari noi clientilor care au ales sa plateasca pentru
mentenanta. Dar cum preveniti situatia in care se utilizeaza simultan
versiunea veche si cea noua? Este important sa va asigurati ca oferiti
accesul doar la drepturile de utilizare ale versiunii noi si sa
preveniti generarea de noi licente inainte de a elimina licenta cu versiunea veche a aplicatiei.
Cum generati drepturi noi de utilizare? Puteti gestiona procesul de actualizare fara sa generati tranzactii
care nu aduc venituri? In mod ideal doriti sa oferiti clientilor drepturi de utilizare
pentru versiunea noua fara sa creati tranzactii in ERP-ul
dvs. care nu aduc venituri.
Ce se intampla cu clientii la care le
expira perioada de mentenanta si apoi isi doresc o actualizare a licentei? Ati
putea sa le propuneti sa cumpere versiunea noua completa a aplicatiei
sau sa le solicitati sa isi actualizeze retroactiv serviciul de
mentenanta expirat. Totodata puteti include si o de taxa de
penalizare pentru intreruperea serviciului.
Daca facturati cu taxa de actualizare
veti intampina aceleasi provocari ca si in cazul actualizarilor bazate pe
mentenanta. Cum va asigurati ca versiunea anterioara a aplicatiei
este scoasa din uz?
Realizati o actualizare automata a
licentei software sau asteptati sa vina clientii la dvs. si sa va
solicite licente pentru versiunea noua a programului software? Avea clienti care au
drepturi pentru actualizare, dar inca nu sunt pregatiti sa le
lanseze? Cum le permiteti sa continue sa utilizee versiunea dorita si
in acelasi timp sa le permiteti sa aiba acces la actualizari?
Raspunsurile la aceste intrebari
depind de un numar de factori, inclusiv ofertele cu produse,
modelele de licente software pe care le vindeti si piata pe care actionati. Indiferent pe
care abordare o alegeti, este important sa detineti sistemele si
procesele care sa suporte aceste cerinte.
Nu lasati ca managementul incorect al
actualizarilor de software sa duca la pierderea de venituri.
Sentinel LDK de la SafeNet ofera o solutie pentru toate intrebarile de mai sus. Sentinel LDK va permite sa gestionati eficient actualizarile si versiunile noi ale aplicatiilor software pe care le dezvoltati. In plus, puteti urmari si controla modul in care licentele software sunt utilizate de clientii dvs. Cu Sentinel LDK puteti crea licente software flexibile si puteti oferi actualizari care sa raspunda cat mai rapid cerintelor impuse de piata de software.
Comments
Post a Comment