Skip to main content

Cat de importante sunt pachetele software cu preturi reduse pentru strategia dvs. de preturi?


Una dintre cele mai bune parti ale achizitiei unei masini noi, pe langa cea evidenta, este ca primiti un model de baza cu cateva imbunatatiri. De obicei sunt create anumite pachete care include modelul clasic si un anumit set de optiuni suplimentare: modelul “sport”, editia “de iarna”, pachetul “de lux” etc. Puteti incepe cu un pachet mai mic la care sa sa adaugati doar functiile suplimentare pe care vi le doriti.

Aceasta practica este valabila si pentru strategia de preturi pentru programele software: capacitatea de a licentia functiile software individual si de a crea pachete sau legaturi cu variate functii avansate. Multi dintre producatorii de software se tem ca daca leaga functiile si vand pachete de baza plus cateva functii premium, vor ajunge sa piarda venituri din baza de clienti actuala. Pentru unii clienti pachetul de baza este suficient si vor plati un pret mai mic. Acesta inseamna un venit mai mic obtinut de dezvoltatori. Totusi de ce sa riscati si sa obtineti bani mai putini?

In realitate dezvoltarii de software obtin venituri mai mari dupa reconfigurarea ofertelor. Acelasi lucru se intampla si in cazul vanzatorilor de echipamente hardware cand isi licentiaza functiile premium care sunt activate prin intermediul programelor software sau care incep sa-si controleze performanta dispozitivelor create. Exista cativa factori care sustin aceasta abordare:

1. Produse dezvoltate cu preturi diferite
Segmentul de clienti care solicita o functie de baza compara de obicei un produs de nivel superior cu produse de nivel inferior. In timp ce apreciaza setul de functii avansate ale produsului superior, clientii vor utiliza pretul pentru a pune presiune pe vanzatorii de produse inferioare si pentru a obtine un discount. Utilizatorii finali pot fi economi sau chiar pot avea limitari de buget. De fapt, pretul actual nu este egal cu pretul de lista mai ales pe piata B2B. Prin urmare majoritatea, producatorilor de software ofera un fel de discount. Totusi daca nu pot sa reduca setul de functii la nivelul pretului redus, clientii vor primi functiile suplimentare “gratuit”.

2. Oportunitate de vanzari suplimentare
Oportunitatea de a vinde functii suplimentare catre clientii actuali aduce un important flux de venituri. Clientii cumpara acele functii de care au nevoie si care pot fi vandute la pretul care le reflecta valoarea adevarata. Valoarea este mai mare in momentul cererii decat la inceputul relatiei cu clientul. Este mai mare deoarece unele avantaje ale functiei nu sunt inca necesare sau inca nu au fost intelese de client.

3. Flexibilitatea preturilor
Odata ce producatorii de software separa preturile pentru o versiune de baza si o versiune completa a programelor software, ei pot obtine o mai mare flexibilitate pentru strategia de stabilire a preturilor. Noua structura a strategiei nu trebuie sa fie neaparat de tipul versiune completa = pret vechi si versiune de baza = pret vechi – discount. Pot fi alese optiuni noi pentru valorificarea functiilor bazat pe cerinte. In plus, clientul are acum oportunitatea de a cumpara seturi cu un numar redus de functii la un pret mai mic decat pretul anterior. Clientii care sunt interesati de versiunea completa vor intelege valoarea pe care o ofera functionalitatea elementara. Acest aspect permite producatorilor sa creasca pretul actual fata de pretul vechi pentru versiunea completa a programelor software.

Solutie completa de licentiere si monetizare software
Solutia Sentinel LDK de la SafeNet oferta producatorilor de software optiuni flexibile pentru crearea licentelor si a pachetelor de software. Producatorii pot crea un pachet de baza la care pot adauga functii suplimentare premium conform cerintelor clientilor. Licentele create pot transmite catre clienti in mod traditional, sau prin internet si chiar in cloud.

Vanzatorii de hardware si software care doresc sa-si monetizeze ofertele pot gasi mai multe strategii de succes pentru stabilirea preturilor pentru programele software create astfel incat sa intre pe piete noi. Prin intermediul ofertelor atractive si vanzarea functiilor suplimentare, producatorii de software pot genera atat venituri mai mari cat si o valoare mai mare pentru solutiile premium. Care este abordarea dumneavoastra legata de preturile si ofertele de software?

Comments

Popular posts from this blog

Webinar: Cum abordăm monetizarea software: strategii pentru creșterea veniturilor pe termen lung

Joi 16 Mai 2024, ora 11:00 Notează data și alătură-te evenimentului creat de Thales, un webinar exclusiv, interactiv, conceput special pentru furnizorii de software, producătorii de dispozitive cu software încorporat și companiile SaaS care doresc să-și îmbunătățească afacerea. În cadrul acestei sesiuni, experții în monetizarea software vor discuta despre importanța managementului unificat și a proceselor automatizate. Ei vor explica de ce a rămâne axat pe furnizarea de modele de afaceri complexe este esențial în peisajul digital aflat astăzi într-o evoluție rapidă. Dacă doresti să obți informații despre cele mai bune practici strategice pentru creșterea sustenabila și pe termen lung a veniturilor din software, acesta este un webinar care nu trebuie ratat! Înregistreaza-te astăzi și acceseaza panoul nostru de experți în timp ce vei fi ghidat prin: 1. Utilizarea unui sistem unificat de licențiere Exploreaz ă strategii pentru o singură sursă de adevăr, creând un centru centra...

Cititor contactless pentru carduri RFID (NFC) 13.56 MHz

Acest cititor de card contactless citeste si scrie cardurile mifare rfid 1K. Protocol de comunicatie:  - accepta toate cardurile cu frecventa ceasului de 13.56 MHz (smartcard RFID): - ISO 14443 tip A si B - Mifare 13.56 MHz ISD14443A - Baud rate: 106 Kbps la 6.8 Mbps - Suport pentru protocol Felica - Compatibil cu protocol de card 15693 Securitate: - Chipset cu nivel inalt de securitate - Protectie la scurt-circuit si depasirea tensiunii de alimentare - Mecanism de criptare in firmware - Posibilitate de actualizare pentru firmware Performanta: - Primul VHBR CCID card reader - Primul reader CCID cu procesor de viteza inalta - Incorporeaza tehnologie contactless VHBR (Very High Bit Rates) solicitata de aplicatiile ICAO (International Civil Aviation Organization), cu standard LDS 2.0 Compatibilitate: compatibil cu cele mai utilizate platforme software: Windows, Linux. M...

Cititor card sanatate ACR83 (format APG), V2

Cititorul de card de sanatate ACR83, in forma cunoscuta pana acum, a ajuns la sfarsitul ciclului de fabricatie inca din anul 2019. Va prezentam mai jos varianta actuala a cititorului de card ACR83, care este ACR83 (format APG) APG8201. Acesta se prezinta intr-o haina noua, dar ramane 100% compatibil cu vechiul cititor ACR83. Cititorul de card de sanatate este vandut de unele firme si sub denumirile de ''ACR83 v2 PinEasy - cititor card sanatate cu tastatura si ecran autorizat de CNAS model 2023'' si ''Cititor smartcard ACS APG 8201-B2'' - Cititorul de card de sanatate ACR83 – APG8201 vine intr-o carcasa noua, robusta, fiabila, ergonomica - Afisaj mare - Taste mai mari care usureaza introducerea codului PIN - Prezenta cardului in cititor este semnalata de un sunet - Viteza mai mare de redare a datelor Pentru a avea acces la datele de pe card introduceti PIN-ul de la tastatura cititorului ACR83 (APG8201). COMANDA CITITORUL ACR 83 (for...