Una dintre cele mai bune parti ale
achizitiei unei masini noi, pe langa cea evidenta, este ca primiti un
model de baza cu cateva imbunatatiri. De obicei sunt create anumite
pachete care include modelul clasic si un anumit set de optiuni
suplimentare: modelul “sport”, editia “de iarna”, pachetul
“de lux” etc. Puteti incepe cu un pachet mai mic la care sa sa
adaugati doar functiile suplimentare pe care vi le doriti.
Aceasta practica este valabila si
pentru strategia de preturi pentru programele software: capacitatea
de a licentia functiile software individual si de a crea pachete sau
legaturi cu variate functii avansate. Multi dintre
producatorii de software se tem ca daca leaga functiile si vand
pachete de baza plus cateva functii premium, vor ajunge sa piarda
venituri din baza de clienti actuala. Pentru unii clienti pachetul de
baza este suficient si vor plati un pret mai mic. Acesta inseamna un
venit mai mic obtinut de dezvoltatori. Totusi de ce sa riscati si sa
obtineti bani mai putini?
In realitate dezvoltarii de software
obtin venituri mai mari dupa reconfigurarea ofertelor. Acelasi lucru
se intampla si in cazul vanzatorilor de echipamente hardware cand isi
licentiaza functiile premium care sunt activate prin intermediul
programelor software sau care incep sa-si controleze performanta
dispozitivelor create. Exista cativa factori care sustin aceasta abordare:
1. Produse dezvoltate cu preturi
diferite
Segmentul de clienti care solicita o
functie de baza compara de obicei un produs de nivel superior cu produse de nivel inferior. In timp ce apreciaza setul de functii
avansate ale produsului superior, clientii vor utiliza pretul pentru a pune
presiune pe vanzatorii de produse inferioare si pentru a obtine un
discount. Utilizatorii finali pot fi economi sau chiar pot avea
limitari de buget. De fapt, pretul actual nu este egal cu pretul de
lista mai ales pe piata B2B. Prin urmare majoritatea, producatorilor
de software ofera un fel de discount. Totusi daca nu pot sa reduca
setul de functii la nivelul pretului redus, clientii vor primi
functiile suplimentare “gratuit”.
2. Oportunitate de vanzari suplimentare
Oportunitatea de a vinde functii
suplimentare catre clientii actuali aduce un important flux de
venituri. Clientii cumpara acele functii de care au nevoie si care
pot fi vandute la pretul care le reflecta valoarea adevarata. Valoarea
este mai mare in momentul cererii decat la inceputul relatiei cu
clientul. Este mai mare deoarece unele avantaje ale functiei nu sunt
inca necesare sau inca nu au fost intelese de client.
3. Flexibilitatea preturilor
Odata ce producatorii de software
separa preturile pentru o versiune de baza si o versiune completa a
programelor software, ei pot obtine o mai mare flexibilitate pentru
strategia de stabilire a preturilor. Noua structura a strategiei nu
trebuie sa fie neaparat de tipul versiune completa = pret vechi si
versiune de baza = pret vechi – discount. Pot fi alese optiuni
noi pentru valorificarea functiilor bazat pe cerinte. In
plus, clientul are acum oportunitatea de a cumpara seturi cu un numar
redus de functii la un pret mai mic decat pretul anterior. Clientii
care sunt interesati de versiunea completa vor intelege valoarea pe
care o ofera functionalitatea elementara. Acest aspect permite
producatorilor sa creasca pretul actual fata de pretul vechi pentru
versiunea completa a programelor software.
Solutie completa de licentiere si monetizare software
Solutia Sentinel LDK de la SafeNet oferta producatorilor de software optiuni flexibile pentru crearea licentelor si a pachetelor de software. Producatorii pot crea un pachet de baza la care pot adauga functii suplimentare premium conform cerintelor clientilor. Licentele create pot transmite catre clienti in mod traditional, sau prin internet si chiar in cloud.
Vanzatorii de hardware si software care
doresc sa-si monetizeze ofertele pot gasi mai multe strategii de
succes pentru stabilirea preturilor pentru programele software create
astfel incat sa intre pe piete noi. Prin intermediul
ofertelor atractive si vanzarea functiilor suplimentare, producatorii
de software pot genera atat venituri mai mari cat si o
valoare mai mare pentru solutiile premium. Care este abordarea
dumneavoastra legata de preturile si ofertele de software?
Comments
Post a Comment