Una dintre cele actuale intrebari pe
care furnizorii de software din intreaga lume o adreseaza este: “Cum
putem face tranzitia de la a fi un producator software on-premise la
a fi un furnizor de software in cloud?”.
Este evident de se pune aceasta
intrebare. Noile statistici despre cresterea solutiilor SaaS si aplicatiilor in cloud sunt prezentate in fiecare zi, ca de exemplu predictia recenta
a lui IDC care spune ca valoarea programelor software in cloud va
creste la 76.1 miliarde de dolari in 2017. Cresterea va fi de aproape
5 ori mai rapida decat a pietei generale de software. Faceti o
cautare pe internet dupa aceasta tema si veti gasi o serie de linkuri
catre articole care explica de ce fiecare vanzator de software
trebuie sa devina un furnizor de SaaS sau in cativa ani risca sa
ramana fara afaceri.
Totusi, multi dintre acesti furnizori
de software adreseaza o intrebare incorecta. In loc sa intrebe “Cum
putem face tranzitia de la a fi un vanzator de software on-premise la
a fi un furnizor de software in cloud?” ar trebui sa intrebe “Cum
pot impulsiona algerea cloud-ului?"
Situatia fiecarui vanzator de software
este unica. Inainte de a face tranzitia la oferirea programelor
software in cloud, vanzatorii de software trebuie sa evalueze
dinamica pietei pe care actioneaza. Ei trebuie sa ia in considerare
ofertele actuale, mediul competitional, valoarea economica a
modelelor de business si cand este momentul potrivit sa faca
tranzitia la cloud.
Exista furnizori de software care
considera ca acum este momentul potrivit pentru ei ca sa faca
tranzitia. Unii cred ca ar fi trebuit sa faca deja tranzitia si este
prea tarziu pentru cloud, iar altii realizeaza ca nu este nevoie sa
se grabeasca sa ofere servicii in cloud. Acestea fiind spuse,
indiferent de tipul de vanzator de software, furnizarea programelor software in cloud
va aduce imbunatatiri in afacerile lor. Vanzatorii pot raspunde mai
eficient la cerintele clientilor cu modele de business flexibile,
pot obtine o situatie clara despre modul in care clientii utilizeaza
produsele etc. Vanzatorii isi doresc sa aiba o relatie consistenta cu
clientii lor. Nu este necesar sa furnizeze produsele software in
cloud pentru a obtine aceste beneficii. Ceea ce au ei nevoie este un
cloud care sa fie conectat la solutii de monetizare software in cloud. Aceste solutii impulsioneaza ceea ce cloud-ul are de oferit.
Cu ajutorul licentierii in cloud, vanzatorii de software pot oferi
clientilor modele de facturare bazate pe utilizare sau abonamente.
Ei pot obtine o situatie clara despre modul in care clientii
utilizeaza programele software si pot sa le ofere clientilor un model
flexibil de accesare a programelor software oricand si oriunde, indiferent daca produsele software sunt furnizate in cloud,
on-premise sau intr-un mediu hibrid.
Revenind la intrebarea initiala “Cum
putem face tranzitia de la a fi un vanzator de software on-premise la
a fi un furnizor de software in cloud?”, un posibil raspuns ar fi: sa ofere clientilor in prima faza o experienta similara cu cloud-ul prin
implementarea unei solutii de management al drepturilor de utilizare
si licentiere care este conectata la un cloud. Atat vanzatorul cat si
clientii vor obtine beneficii din aceasta abordare care impulsioneaza
cloud-ul indiferent de modul in care programele software sunt
lansate.
Despre solutiile de monetizare de la SafeNet
Despre solutiile de monetizare de la SafeNet
Solutiile Sentinel de la SafeNet va permit ca creati o legatura solida intre cloud si programele software pe care le dezvoltati. Licentierea si managementul drepturilor de utilizare se vor putea realiza mai usor si mai eficient.
Comments
Post a Comment