Exista vanzatori de software care cred ca este ajuns doar protectia
impotriva pirateriei sau a reverse engineering fara licentiere software. Vanzatorii cred ca de vreme ce isi
vand produsele software cu modele de preturi perpetue, licentierea si protectia pentru software sunt foarte simple si protectia este tot ceea ce au nevoie.
Iata cateva intrebari care apar la acest nivel:
De obicei abordarea de mai
sus functioneaza daca produsul software nu solicita vreo actualizare
viitoare. Totusi, daca vindeti programele software pe piata B2B este nevoie sa mentineti
un nivel ridicat de suport pentru produsele dvs. Clientii se asteapta ca
vanzatorii sa le ofere suport pentru sisteme de operare variate, pentru erorile aparute, pentru functii si
actualizari ale produselor.
Acest lucru inseamna ca:
1. La nivel minim, vindeti un
contract anual de mentenanta pentru baza de clienti existenti. Acesta va
permite sa aveti oferiti suport daca apare vreo eroare
in versiunea actuala a prosului.
Iata cateva intrebari care apar la acest nivel:
-Cum puteti verifica daca un
client particular care solicita suport este indreptatit sau nu?
Luati in considerare faptul
ca aceasta situatie solicita personalului dvs. sa verifice manual
diferite inregistrati inainte sa fie stabilit daca suportul poate fi
oferit?
-Detinerea un portal
self-service care permite clientilor sa acceseze cele mai recente
actualizari va reduce costurile legate de suport?
-Aveti o metoda usoara de a
obtine o lista a clientilor care nu si-au innoit contractul de
mentenanta? O lista cu astfel de clienti sau cu clientii ale caror
contracte au expirat a avea o mare valoare pentru echipa dvs de
vanzari.
2. Oferiti periodic versiuni
noi ale produselor dvs care pot avea functii noi.
In acest caz:
In acest caz:
-Care este strategia de
stabilire a preturilor pentru versiunile noi ale produselor? Le
oferiti gratuit clientilor actuali? Definirea unei strategii de
preturi pentru software atat pentru clientii noi cat si pentru cei
existenti este importanta pentru afacerea dvs la fel ca si strategia
de pastrare a clientilor?
-Aveti o metoda usoara de a
obtine o lista a celor care nu au actualizat produsul la cea mai noua
versiune?
3. Pe masura ce produsul
evolueaza in termeni de functii, pot aparea situatii in care produsul
dvs. se poate adresa unoi noi segmente de piata (studenti,
utilizatori SOHO, utilizatori enterprise etc.) Acestasta evolutie
poate duce la o modificare si in strategia de preturi pe care o
aplicati.
Este inevitabil ca
vanzatorii de software se vor confrunta cu mentinerea modelului de
obtinere a veniturilor din licentierea perpetua fara un mecanism care
sa gestioneze mentenanta anuala, actualizarile si functiile noi.
Indiferent de modelul de obtinere a venituri pe care il utilizati in
prezent, trebuie sa va ganditi la aspectele legate de licentierea
software si managementul drepturilor dincolo de protectia pentru
software. Aceasta perspectiva largita va permite sa deveniti un
vanzator care se adapteaza mai usor la cerintele pietei.
Solutia Sentinel LDK de la
SafeNet va ofera unelte eficiente de licentiere software si
managementul drepturilor care va aduc clienti noi si va ajuta sa
pastrati o relatie prospera cu clientii actuali. Pe langa protectia
pentru software implementata in noile modele de chei Sentinel HL,
solutia Sentinel va ofera unelte de urmarire si raportare a situatiei
complete in ceea ce priveste clienti dvs: ce tip de licente au achizitionat, daca detin un
contract de mentenanta, daca doresc actualizari si functii noi pentru
produsele cumparate etc. In functie de datele obtinute va puteti
adapta din mers ofertele pentru a raspunde cat mai rapid cerintelor
de pe piata.
Comments
Post a Comment