Skip to main content

Birourile fara hartie – o realitate imediata?

Share Button


Birourile fara hartie devin reale pe masura ce accesul la internet de mare viteza a devenit o parte normala pentru afaceri si pentru comunicatiile dintre birouri. O semnatura olografa este definita legal ca: “orice semn de pe o foaie de hartie care este utilizat pentru a identifica un acord de catre o persoana”. Exista un echivalent digital al acestei semnaturi si se numeste semnatura electronica. Ea detine aceeasi valoare legala ca si semnatura olografa pentru documentele scrise pe hartie. Acest articol va prezinta numeroasele aplicatii ale semnaturii electronice si modul in care integratorii si furnizorii de solutii de business pot sa-si extinda portofoliul de produse si servicii pentru a indeplini cererile in crestere pentru solutii de credibilizare.

Semnaturi electronice pentru birourile fara hartie
In prezent organizatiile se confrunta cu o varietate de presiuni pentru furnizarea de securitate imbunatatita pentru date. Se doreste o mai mare responsabilitate, urmarire si audit mai bune pentru a asigura conformitatea cu legislatia locala, directivele regionale si cerintele de pe piata. Din punct de vedere comercial, al eficentei, al costurilor si al riscului, exista si stimulente puternice pentru a inlocui procesele bazate pe hartie cu procese electronice mai sigure. Verificarea si validarea identitatii utilizatorului, sistemului si semnaturii electronice pot oferi valoare semnificativa in furnizarea increderii, trasabilitatii si responsabilitatii in procesele de business, ca de exemplu:

Trimiterea de documente cu semnaturi electronice catre parti externe:
  • Chitante, facturi, cotatii
  • Rapoarte – pentru proitecte si consultanta
  • Date de reglementare, note de caz, actiuni urmatoare etc.
  • Accorduri aprobate (credite, asigurari)
  • Propuneri guvernamentale

Trimiterea documentelor cu semnaturi electronice in interiorul companiei:
  • Documentatie pentru personal
  • Documente cu reguli interne
  • Semnarea documentatiei pentru fluxul de lucru

Verificarea semnaturilor digitale:
  • de pe cotatii si documentatiile de licitatii etc.
  • de pe comenzi, rapoarte si regulamente etc.
  • de pe facturi, documente cu regulamente interne
  • pentru autorizarea/aprobarea foilor de cheltuieli, a pontajelor, a formularelor HR, a documentelor de proiectare.

Arhivarea documentelor:
  • arhivarea pe termen lung pentru respectarea regulamentelor
  • arhiva notariala semnata a documentatiei primite

Crearea increderii
Inlocuirea semnaturii de pe hartie cu o semnatura electronica care poate fi de incredere si verificata la un moment dat in viitor de o parte terta, solicita raspunsuri la intrebari ca de exemplu: Cine este semnatarul? Ce entitate de credibilizare confirma acest lucru? Cine a semnat datele si cand?


Increderea este creata de atributele urmatoare:
  • identitatea verificata a utilizatorului – dovada inechivoca a statutului national, juridic sau de afaceri a utilizatorului
  • identitatea verificata a afacerii – dovada inechivoca a statutului juridic al afacerii
  • legarea identitatilor verificate de semnaturi digitale nefalsificabile de pe documente si date.
  • asigurarea certitudinii ca documentul sau datele sunt semnate si/sau aprobate
  • asigurarea trasabilitatii despre cine, cand a semnat si daca a fost de incredere la momentul respectiv.

Increderea este esentiala pentru reducerea timpului, costurilor, riscurilor, fraudei si erorilor din comunicatiile de business:
  • Cum pot destinatarii sa determine daca expediatorul este de incredere?
  • Cum pot destinatarii sa aiba incredere ca acel continut este original si neschimbat?
  • Cum puteti fi siguri si sa dovediti ca acestea sunt documentele sau datele finale?
  • Cum poate fi gestionat, executat si verificat un document semnat cu una sau mai multe aprobari?
  • Cum poate fi oferita transabilitatea si responsabilitatea pentru audit si conformitate?

Produsele de tip server si client oferite de Ascertia pentru semnatura electronica
Ascertia este un dezvoltator de produse software si lider in furnizarea solutiilor de semnare electronica, verificare si validare a identitatii. Solutiile pot reduce frauda, riscurile si costurile afacerii si poate oferi dovezi de importanta juridica pentru documentele unei organizatii. Ascertia detine personal angajat special pentru designul si dezvoltarea infrastructurii, a produselor enterprise de tip server si desktop si detine o istorie importanta in domeniu. Serviciile de suport ofera practici rapide si flexibile pentru a rezolva problemele urgente de business.

Produsele de la Ascertia ofera servicii avansate complete pentru semnare. Serviciile Ascertia sunt utilizate in intreaga lume. Prin intermediul serviciilor se poate reduce frauda, prin legarea identitati de documente cu semnaturi cu valoare juridica. Puteti preveni modificarile din documentele semnate. Reduceti riscurile de business prin crearea unei dovezi incontestabile care sa imbunatateasca trasabilitatea si conformitatea. Se pot reduce substantial costurile si riscurile proceselor bazate pe hartie.

Adaugarea increderii in fluxurile de lucru ale afacerii

Adaugarea increderii in fluxurile de business cu solutiile Ascertia


Produsele de la Ascertia furnizeaza servicii avansate de incredere pentru afaceri electronice care include:
  • crearea de semnaturi electronice pe documente PDF, date in format XML sau alte tipuri de fisiere
  • verificarea semnaturii de pe aceste documente
  • adaugarea unei marci de timp pe documente pentru a confirma ca ele sunt acceptate
  • adaugarea validitatii in lantul certificatului la momentul semnarii (semnaturi ETSI pe termen lung)
  • permiterea verificarii istoricului documentelor cu semnaturi vechi
  • oferirea dovezilor detaliate ale tranzactiilor pentru litigii, audit, rezolvarea problemelor de business etc
  • furnizarea unui mediu de securitate eficient, sigur si usor de gestionat

Produsele oferite de Ascertia sunt potrivite pentru a fi utilizate pe piete si jurisdictii multiple verticale. Va oferim teste gratuite pentru a descoperi care sunt avantajele utilizarii unor solutii profesionale de semnare electronica. Gasiti mai multe detalii despre solutiile si produsele oferite de Ascertia pe site-ul nostru http://ascertia.intech.ro

Comments

Popular posts from this blog

Dispozitiv criptografic USB Token CryptoMate EVO

Prezentarea generala a dispozitivului criptografic CryptoMate EVO Tokenul USB CryptoMate Evo PKI utilizeaza algoritmi ECC si RSA pentru operațiunile criptografice cu cheie publică, esențiale în aplicațiile PKI pentru carduri inteligente și semnătură digitală. Tokenul CryptoMate EVO PKI este construit in jurul unui modul ACOS5-EVO care acceptă algoritmi DES, 3DES, AES și SHA. Tokenul este conform cu standardele internaționale pentru cardurile inteligente PKI (ISO 7816 (părțile 1, 2, 3, 4, 8 și 9) și FIPS 140-2 level 3 și este certificat CC EAL 5+ CryptoMate EVO poate fi utilizat pentru aplicații care includ semnarea digitală, securitatea e-mailurilor, conectarea online, conectarea la rețea și aplicațiile blockchain. Caracteristici: ● Card inteligent criptografic si cryptoprocesor ◦ Modulul ACOS5-EVO incorporat ◦ Memorie RRPROM: 192 KB ◦ Conform cu ISO 7816 Partile 1, 2, 3, 4, 8, si 9 (suporta T=0, T=1;

Cititor card sanatate ACR83 (format APG), V2

Cititorul de card de sanatate ACR83, in forma cunoscuta pana acum, a ajuns la sfarsitul ciclului de fabricatie inca din anul 2019. Va prezentam mai jos varianta actuala a cititorului de card ACR83, care este ACR83 (format APG) APG8201. Acesta se prezinta intr-o haina noua, dar ramane 100% compatibil cu vechiul cititor ACR83. Cititorul de card de sanatate este vandut de unele firme si sub denumirile de ''ACR83 v2 PinEasy - cititor card sanatate cu tastatura si ecran autorizat de CNAS model 2023'' si ''Cititor smartcard ACS APG 8201-B2'' - Cititorul de card de sanatate ACR83 – APG8201 vine intr-o carcasa noua, robusta, fiabila, ergonomica - Afisaj mare - Taste mai mari care usureaza introducerea codului PIN - Prezenta cardului in cititor este semnalata de un sunet - Viteza mai mare de redare a datelor Pentru a avea acces la datele de pe card introduceti PIN-ul de la tastatura cititorului ACR83 (APG8201). COMANDA CITITORUL ACR 83 (for

Cititor contactless pentru carduri RFID (NFC) 13.56 MHz

Acest cititor de card contactless citeste si scrie cardurile mifare rfid 1K. Protocol de comunicatie:  - accepta toate cardurile cu frecventa ceasului de 13.56 MHz (smartcard RFID): - ISO 14443 tip A si B - Mifare 13.56 MHz ISD14443A - Baud rate: 106 Kbps la 6.8 Mbps - Suport pentru protocol Felica - Compatibil cu protocol de card 15693 Securitate: - Chipset cu nivel inalt de securitate - Protectie la scurt-circuit si depasirea tensiunii de alimentare - Mecanism de criptare in firmware - Posibilitate de actualizare pentru firmware Performanta: - Primul VHBR CCID card reader - Primul reader CCID cu procesor de viteza inalta - Incorporeaza tehnologie contactless VHBR (Very High Bit Rates) solicitata de aplicatiile ICAO (International Civil Aviation Organization), cu standard LDS 2.0 Compatibilitate: compatibil cu cele mai utilizate platforme software: Windows, Linux. Mac,