Pentru cei mai multi dintre noi termenul 'landing page' (pagina de destinatie) desemneaza paginile catre care se face trimitere din cadrul campaniilor pay-per-click.
In fapt termenul are o interpretare mult mai larga si desemneaza orice pagina a unui site pe care poate ajunge utilizatorul. In acest sens larg inseamna ca intreg site-ul trebuie privit ca un 'landing page' si astfel fiecare pagina individuala trebuie optimizata pentru a fi atractiva si informativa.
Atunci cand dorim sa optimizam un 'landing page' trebuie sa ne concentram asupra continutului, interactiunii cu utilizatorul si nu in ultimul rand asupra aspectului.
Continutul
In primul rand trebuie sa ne intrebam ce scop urmarim, care va fi rolul acestei pagini? Pagina va avea rolul de a informa sau de a oferi accesul la un bun sau serviciu? In functie de raspunsul la aceasta intrebare, trebuie sa ne gandim ce se va astepta cititorul sa gaseasca. Daca pagina promite '10 pasi pentru...' atunci va trebui sa includem o lista numerotata sau marcata vizual cu cei 10 pasi pentru problema ridicata.
Este important de retinut ca cititorii petrec pana la 5 secunde pe un site pentru a se hotari daca acesta le indeplineste asteptarile si abia apoi incep sa citeasca informatia. Aceasta prima privire se bazeaza foarte mult pe modul in care o pagina este aranjata, astfel ca este important ca informatia sa fie scoasa in evidenta prin ingrosare sau liste.
Interactiunea cu utilizatorul
Interactiunea inseamna toate elementele unei pagini care pot fi accesate: imagini, linkuri, butoane, formulare etc.
Imaginile trebuie sa fie de calitate inalta, clare si sa complementeze informatia. O imagine bine aleasa poate atrage atentia in unele cazuri mai mult ca un titlu.
Linkurile si butoanele trebuie sa iasa in evidenta cromatic. O culoare complementara si vizibila va atrage atentia si va scoate in evidenta existenta unei informatii suplimentare.
Formularele trebuie amplasate intr-un loc vizibil, de preferinta in primul ecran si sa solicite doar informatia strict necesara. Cu cat utilizatorul trebuie sa furnizeze mai multa informatie pentru a avea acces la produs sau serviciu, cu atat cresc sansele ca el sa-si piarda interesul.
Aspectul
Un landing page atractiv vizual este usor de citit. In plus prin formatari se poate conduce cititorul spre acele sectiuni vizate: butonul de shop, formularul de download etc.
Titlurile, subtitlurile, ideile principale ale paragrafelor ajuta la formarea primei impresii asupra paginii si la retinerea cititorului pe site.
In ceea ce priveste paragrafele, informatia cea mai importanta trebuie concentrata in primul ecran afisat. Cititorii au atentia limitata si in cele mai multe cazuri ceea ce se gaseste in urmatoarele ecrane este ignorat.
Designul paginilor este si el important. Acestea trebuie sa fie in concordanta cu intreg site-ul, sa nu para rupte din intreg. Se recomanda sa se pastreze acelasi template de-a lungul intregului site si a mediilor de comunicare complementare.
Daca doriti un website nou, modern, care se adapteaza diverselor tipuri de dispozitive (PC, laptop, tableta, mobil), consultati oferta noastra pentru servicii de webdesign si SEO.
Detalii oferta webdesign
Detalii oferta consultanta SEO
Comments
Post a Comment