Birourile fara hartie devin reale pe masura ce accesul la internet de mare viteza a devenit o parte normala pentru afaceri si pentru comunicatiile dintre birouri. O semnatura olografa este definita legal ca: “orice semn de pe o foaie de hartie care este utilizat pentru a identifica un acord de catre o persoana”. Exista un echivalent digital al acestei semnaturi si se numeste semnatura electronica. Ea detine aceeasi valoare legala ca si semnatura olografa pentru documentele scrise pe hartie. Acest articol va prezinta numeroasele aplicatii ale semnaturii electronice si modul in care integratorii si furnizorii de solutii de business pot sa-si extinda portofoliul de produse si servicii pentru a indeplini cererile in crestere pentru solutii de credibilizare.
Semnaturi electronice pentru birourile
fara hartie
In prezent organizatiile se confrunta
cu o varietate de presiuni pentru furnizarea de securitate
imbunatatita pentru date. Se doreste o mai mare responsabilitate,
urmarire si audit mai bune pentru a asigura conformitatea cu
legislatia locala, directivele regionale si cerintele de pe piata.
Din punct de vedere comercial, al eficentei, al costurilor si al
riscului, exista si stimulente puternice pentru a inlocui procesele
bazate pe hartie cu procese electronice mai sigure. Verificarea si
validarea identitatii utilizatorului, sistemului si semnaturii
electronice pot oferi valoare semnificativa in furnizarea increderii,
trasabilitatii si responsabilitatii in procesele de business, ca de
exemplu:
Trimiterea de documente cu semnaturi
electronice catre parti externe:
- Chitante, facturi, cotatii
- Rapoarte – pentru proitecte si consultanta
- Date de reglementare, note de caz, actiuni urmatoare etc.
- Accorduri aprobate (credite, asigurari)
- Propuneri guvernamentale
Trimiterea documentelor cu semnaturi
electronice in interiorul companiei:
- Documentatie pentru personal
- Documente cu reguli interne
- Semnarea documentatiei pentru fluxul de lucru
Verificarea semnaturilor digitale:
- de pe cotatii si documentatiile de licitatii etc.
- de pe comenzi, rapoarte si regulamente etc.
- de pe facturi, documente cu regulamente interne
- pentru autorizarea/aprobarea foilor de cheltuieli, a pontajelor, a formularelor HR, a documentelor de proiectare.
Arhivarea documentelor:
- arhivarea pe termen lung pentru respectarea regulamentelor
- arhiva notariala semnata a documentatiei primite
Crearea increderii
Inlocuirea semnaturii de pe hartie cu o
semnatura electronica care poate fi de incredere si verificata la un
moment dat in viitor de o parte terta, solicita raspunsuri la
intrebari ca de exemplu: Cine este semnatarul? Ce entitate de
credibilizare confirma acest lucru? Cine a semnat datele si cand?
Increderea este creata de atributele
urmatoare:
- identitatea verificata a utilizatorului – dovada inechivoca a statutului national, juridic sau de afaceri a utilizatorului
- identitatea verificata a afacerii – dovada inechivoca a statutului juridic al afacerii
- legarea identitatilor verificate de semnaturi digitale nefalsificabile de pe documente si date.
- asigurarea certitudinii ca documentul sau datele sunt semnate si/sau aprobate
- asigurarea trasabilitatii despre cine, cand a semnat si daca a fost de incredere la momentul respectiv.
Increderea este esentiala pentru
reducerea timpului, costurilor, riscurilor, fraudei si erorilor din
comunicatiile de business:
- Cum pot destinatarii sa determine daca expediatorul este de incredere?
- Cum pot destinatarii sa aiba incredere ca acel continut este original si neschimbat?
- Cum puteti fi siguri si sa dovediti ca acestea sunt documentele sau datele finale?
- Cum poate fi gestionat, executat si verificat un document semnat cu una sau mai multe aprobari?
- Cum poate fi oferita transabilitatea si responsabilitatea pentru audit si conformitate?
Produsele de tip server si client
oferite de Ascertia pentru semnatura electronica
Ascertia este un dezvoltator de produse
software si lider in furnizarea solutiilor de semnare electronica,
verificare si validare a identitatii. Solutiile pot reduce frauda,
riscurile si costurile afacerii si poate oferi dovezi de importanta
juridica pentru documentele unei organizatii. Ascertia detine
personal angajat special pentru designul si dezvoltarea
infrastructurii, a produselor enterprise de tip server si desktop si
detine o istorie importanta in domeniu. Serviciile de suport ofera
practici rapide si flexibile pentru a rezolva problemele urgente de
business.
Produsele de la Ascertia ofera servicii
avansate complete pentru semnare. Serviciile Ascertia sunt utilizate
in intreaga lume. Prin intermediul serviciilor se poate reduce
frauda, prin legarea identitati de documente cu semnaturi cu valoare
juridica. Puteti preveni modificarile din documentele semnate.
Reduceti riscurile de business prin crearea unei dovezi
incontestabile care sa imbunatateasca trasabilitatea si
conformitatea. Se pot reduce substantial costurile si riscurile
proceselor bazate pe hartie.
Adaugarea increderii in fluxurile de
lucru ale afacerii
Produsele de la Ascertia furnizeaza
servicii avansate de incredere pentru afaceri electronice care
include:
- crearea de semnaturi electronice pe documente PDF, date in format XML sau alte tipuri de fisiere
- verificarea semnaturii de pe aceste documente
- adaugarea unei marci de timp pe documente pentru a confirma ca ele sunt acceptate
- adaugarea validitatii in lantul certificatului la momentul semnarii (semnaturi ETSI pe termen lung)
- permiterea verificarii istoricului documentelor cu semnaturi vechi
- oferirea dovezilor detaliate ale tranzactiilor pentru litigii, audit, rezolvarea problemelor de business etc
- furnizarea unui mediu de securitate eficient, sigur si usor de gestionat
Produsele oferite de Ascertia sunt
potrivite pentru a fi utilizate pe piete si jurisdictii multiple
verticale. Va oferim teste gratuite pentru a descoperi care sunt avantajele utilizarii unor solutii profesionale de semnare electronica. Gasiti mai multe detalii despre solutiile si produsele
oferite de Ascertia pe site-ul nostru http://ascertia.intech.ro
Comments
Post a Comment