Continuam lista celor 10 sfaturi de bune practici pentru monitorizarea retelei de internet in cadrul firmei.
In prima parte a articolului ati putut despre 5 sfaturi din lista de bune practici pentru permiterea accesului la internet din cadrul firmei. Tot atunci am mentionat si cateva motive pentru care accesul ar fi o ideea buna: responsabilizarea angajatilor, cresterea increderii in angajator, concentrarea mai usoara asupra sarcinilor de serviciu.
In continuare urmariti alte 5 bune practici despre monitorizarea accesului la internet in firma.
- Monitorizati intreaga companie
Pentru a evita nemultumirea angajatilor vis-a-vis de implementarea practicilor de monitorizare a retelei de Internet, nu faceti diferente intre rangurile ierarhice sau departamente. Tratati toti angajatii la fel, iar respectul lor pentru angajator va creste la fel ca si gradul de acceptare al monitorizarii. - Ajutati angajatii sa respecte regulile
Setati un anumit numar de ore pe luna pentru utilizarea internetului in scop privat. Atunci cand angajatii se apropie de aceasta limita, trimiteti un e-mail de atentionare prietenos pentru a-i ajuta sa-si controleze si diminueze consumul de internet. - Distribuiti rapoarte si responsabilitati
De cele mai multe ori responsabilitatea de management , punere in aplicare si comunicare a politicilor de monitorizare a accesului la internet revine administratorilor si managerilor de IT. Puteti delega aceste sarcini catre sefii de departament sau catre persoane special desemnate din cadrul fiecarui departament. Astfel ei vor putea observa in ce fel internetul afecteaza siguranta si performanta departamentelor. - Respectati intimitatea angajatilor
Daca alegeti sa distribuiti rapoarte despre utilizarea internetului in cadrul companiei este foarte important sa pastrati confidentialitatea informatiilor. Astfel, puteti utiliza un program software care sa permita vizualizarea identitatii utilizatorului doar de catre persoanele autorizate. De exemplu, un administrator de retea ar putea avea nevoie sa investigheze tot traficul legat de un anumit site, dar nu este nevoie sa cunoasca si identitata utilizatorilor. In schimb, departamentul HR ar putea avea nevoie de astfel de informatii. - Automatizare
Alegeti o solutie de monitorizare care permite personalizarea usoara a setarilor.
Comments
Post a Comment