07 June 2013

Practici pentru optimizarea conturilor pe retelele de socializare

Share Button



Retelele sociale sunt in continuare in plina dezvoltare, iar rolul lor in comunicarea dintre companii si clienti este tot mai importanta. Scopul optimizarii SEO a retelelor de socializare nu este atat prezenta superioara in motoarele de cautare (desi nici acest aspect nu este de ignorat), cat utilizarea la maxim a posibilitatilor de optimizare a continutului.

Pinterest:
  • Optimizati numele si descrierea contului
    In cadrul paginilor business nu aveti restrictie la numarul de caractere alocate pentru denumirea companiei, in schimb in ceea ce priveste numele utilizatorului sunteti limitat la 15. Daca nu puteti utiliza denumirea companiei si pentru acest camp, atunci alegeti cateva cuvinte cheie, usor de retinut si reprezentative pentru firma. Utilizati cele 200 de caractere alocate descrierii intelept; prezentati pe csurt firma si nu uitati de cuvintele cheie care va caracterizeaza.
  • Includeti link catre site prin intermediul fiecarui Pin
    Linkurile din pinterest nu aduc cu ele autoritate SEO (nofollow), dar ele ajuta la cresterea notorietatii brandului. Pe langa descrierea imaginii utilizati si un link pentru a creste vizibilitatea site-ului dsv. Atentie nu utilizati linkuri scurtate cu diverse programe, deoarece pinterest le va cataloga ca fiind Spam.
  • Utilizati cuvinte cheie in postari (boards)
    Utilizati denumiri reprezentative pentru continut si pentru domeniul dvs de activitate. Utilizand cuvinte cheie veti fi mai usor de gasit in momentul in care un utilizator va cauta un anumit grup de produse.
  • Utilizati descrieri pentru fiecare imagini, utilizati cuvinte cheie
    Pentru postarea imaginilor asigurati-va ca acestea au o denumire logica si ca sunt asociate cu alt text. Aceste doua elemente va vor ajuta sa fiti gasiti mai usor in motoarele de cautare. Atunci cand descrieti imaginile postate incercati sa va ganditi la limbajul utilizat de clienti, nu deveniti prea tehnici si nu utilizati jargon. Cu cat textele sunt mai pe intelesul utilizatorului, cu atat vor fi mai usor de descoperit. Nu utilizati acest spetiu doar pentru cuvinte cheie (keyword stuffing)
  • Incorporati # pentru a amplifica efectul si pentru utilizarea de hashtag
    Simbolul # nu mai este exclusiv pentru Twitter. In cadrul Pinterest va ajuta sa va grupati informatia in functie de o anumita tema si poate ajuta sa fiti descoperiti mai usor la o cautare in cadrul site-ului.
Facebook:
  • Pozele si meterialele video au mai mult efect
    Utilizati materiale interactive pentru a atrage atentia si pentru a va incuraja potentialii clienti sa inainteze pe drumul dintre prospect spre client. Materialele vizuale atrag atentia si obtin in mkedie cu pana la 53% mai multe Like-uri si Share-uri decat alt tip de material.
  • Modificati descriere imaginii astfel incat sa contina cuvinte cheie
    Odata ce ati trecut un link in casuta pentru status asteptati sa se creeze legatura, iar apoi dati click pe descrierea generata automat si personalizati-o astfel incat textul sa fie atractiv si sa contina cuvinte cheie relevante.
  • Modificati titlul astfel incat sa contina cuvinte cheie
    Utilizati aceeasi pasi si in cadrul titlului link-ului si asigurati-va ca este atractiv.
  • Utilizati call to action vizibil in cadrul 'cover photo'
    Daca pana acum Facebook nu permiutea utilizarea 'call to action' intr-un mod atat de vizibil, regulile au fost schimbate si au devenit mai permisive pentru marketer. Creati 'cover photos' personalizate, adaugati indemnuri la actiune atractive si interactionati cu fanii.
  • Optimizati titlul si descrierea imaginilor si a albumelor foto
    Utilizati ca imagine de profil logo-ul firmei penmtru a putea fi identificati mai usor. Adaugati descrieri fiecarei imagini utilizate si includeti cuvinte cheie relevante. Organizati albumele intr-un mod logic, utilizati si aici cuvinte cheie in titlu si in descriere.
Twitter:
  • Optimizati fotografia de fundal si profilul
    Utilizati o fotografie personalizata pentru afacerea dvs. si includeti un 'call to action' vizibil si atractiv. In ceea ce priveste profilul, utilizati ca imagine de profil logo-ul si completati datele atractiv si cu cuvinte cheie relevante (aveti 160de caractere la dispozitie).
  • Utilizati 'featured tweets' pentru a promova continut multimedia
  • Concentrati-va pe anumite cuvinte cheie
    Incercati sa tineti pasul cu stirile, cu industria, cu vremea sau cu alte subiecte pe baza carora puteti sa construiti o stire. Utilizati aceste cuvinte cheie pentru a va propulsa in mediul Twitter. Atentie doar la ce stiri abordati si nu cadeti in capcana de a utiliza cuvinte cheie legate de evenimente neplacute.

Google+:
  • Utilizati-va contul pentru stabilirea statutului de autor
    Una dintre utilizarile populare ale contului de Google+ in ultima vreme a fost pentru crearea contului de autor. Aceasta aplicatie va asocia contul dvs. de Google+ cu articolele pe care le-ati postat pe blog. La o simpla cautare in Google o imagine a autorului va aparea langa articol, fapt ce va da credibilitate articolului.
    optimizare-seo-google-plus

No comments:

Post a Comment