Un serviciu eficient de semnare digitala trebuie sa raspunda celor mai inalte cerinte de securitate.
Iata o serie de 10 de intrebari importante pe care
ar trebui sa le adresati unui furnizor de solutii pentru semnatura electronica
inainte de orice achizitie:
1. Sistemul este disponibil pentru
instalare interna?
Utilizarea unui serviciu public in
cloud pentru documente personale, comerciale sau cu date importante este un aspect critic pentru multe dintre companii. Este
important ca functiile complete ale solutiei sa poata fi lansate
intern in sistemele companiei. Companiile au nevoie de un sistem flexibil care sa se poata adapta usor oricaror cerinte interne ale sistemelor actuale.
2. Sistemul suporta o arhitectura
deschisa in care semnaturile sa se poata verifica fara a se face
referire la furnizorul de servicii?
Acest lucru ar fi posibil daca sunt
utilizate semnaturi PDF (ISO 32000-1) care pot fi verificate in
Adobe® Reader. Verificati daca serviciul suporta si formatele de semnaturi (ISO
19005 PDF/A) pentru arhivarea pe termen lung mai ales daca doriti ca
documentele sa poata fi verificate si peste ani.
3. Sunt utilizate chei unice de
semnatura digitala pentru fiecare utilizator. Se pot crea semnaturi electronice avansate?
Acest lucru este important pentru
non-repudiere indiferent daca semnarea electronica se realizeaza pe
server sau local, pe parte de client. Fiecare utilizator din sistem trebuie sa detina propria cheie pentru semnarea electronica a documentelor.
4. Sistemul suporta Smartcard-uri, tokene software si USB
Tokene pe parte de client?
Uniunea Europeana solicita ca dispozitivele sigure de creare
a semnaturii sa fie controlate de semnatari. Solutia de semnatura
electronica trebuie sa fie capabila sa utilizeze dispozitive
certificate SSCD (Secure Signature Creation Device). Dispozitivele trebuie sa poata fi stocale local pentru fiecare utilizator.
5. Pot fi create semnaturi standard pe
termen lung?
Acestea sunt semnaturi digitale cu
marca de timp criptografica si status al certificatului digital
incorporate (prin utilizarea OCSP si a CRL-urilor). Aceste semnaturi nu
expira odata ce certificatul semnatarului nu mai este valid. Pentru interoperabilitatea cu orice cititor de PDF este
utilizat formatul standard ETSI PadES. Un sistem de semnare electronica eficient trebuie sa poata raspunde acestor cerinte.
6. Sunt suportate semnaturile standard
Adobe® CDS (cu utilizarea cheilor stocate pe server sau local)
pentru a certifica si sigila documentele impotriva modificarilor
neautorizate?
Acest aspect asigura o incredere
automata atunci cand documentele sunt verificate in Adobe® Reader
standard, cu setarile originale implicite. Documentele trebuie sa poata fi certificate si sigilate astfel incat sa nu se poata permite modificari neautorizate ulterioare.
7. Documentele pot fi prezentate in
format restrans astfel incat utilizatorul sa vada exact ceea ce
semnaeaza?
Acest lucru elimina posibilitatea de a
frauda semnarea electronica a documentelor inteligente care nu
afiseaza toate datele in timpul semnarii. Din motive de securitate si eliminarea oricaror situatii neplacute, este important ca utilizatorii sa stie in orice moment ceea ce semneaza.
8. Proprietarul
documentului poate controla drepturile de acces la documente?
Solutia trebuie sa poata permite ca documentul sa fie salvat local. Accesul la documentul poate fi realizat dupa introducerea unei parole. Sistemul trebuie sa permita existenta un embargou asupra datelor incluse in document, adica numai anumiti utilizatori sa aiba acces la datele incluse in documente.
9. Sistemul
suporta sabloane?
Aceste
sabloane stabilesc care sunt semnatari/revizuitorii, care este
ordinea in care trebuie sa semneze, unde trebuie sa fie amplasate
semnaturile pe documente, care sunt drepturile de acces ale fiecarui
utilizator, continutul emailurilor de notificare etc. Aceste elemente sunt esentiale in facilitarea utilizarii sistemului. Din motive de eficienta, aceste reguli nu trebuie sa fie definite manual de fiecare data cand este
trimis un document.
10. Exista
un istoric detaliat si urmarire a statutului documentelor?
Acest
lucru permite proprietarului sa determine daca un document a fost
deschis, revizuit, semnat etc. La cerere, sistemul trebuie sa ofere si versiunile intermediare ale documentelor.
In articolul urmator vom prezenta alte 15 intrebari legate de cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un serviciu de semnare electronica a documentelor. >>
Ascertia va ofera o gama larga de servicii pentru semnarea electronica a documentelor. Serviciile raspund cerintelor de mai sus si ofera suport pentru imbunatatirea lucrului cu documente de zi cu zi.
Comments
Post a Comment