La un moment a aparut o
intrebare cel putin interesanta: care este pretul mediu pentru un
produs software? Pornind de la aceasta intrebare, putem lua in
discutie o serie de factori ca de exemplu: daca produsul se adreseaza utilizatorilor finali sau companiilor, daca produsele sunt utilizate bazat pe abonament, cum sunt gazduite (desktop, in retea, in cloud) si alti factori care pot influenta
pretul unei licente software.
Sa zicem ca pretul unei licente ar fi
$0.99. Exista o aplicatie pentru aproape orice si o locatie din care
achizitionam aplicatii software. (Ca sa fim clari, achizita se refera
la produse software pentru activitatea de zi cu zi si nu la actualizari pentru jocul Angry Birds).
Intrebarea mentionata mai sus are o
oarecare legatura cu expresia “aplicatie pentru orice”, cu modul in
care consumam produsele software, cu asteptarile noastre si achizitia efectiva a produselor. Smartphone-urile au facut
posibil pentru oricine sa aiba acces imediat la aplicatii.
Astfel au fost eliminate barierele in crearea si distributia de
programe software. Aceasta situatie aduce un impact major asupra
multitudinii de produse software specializate care sunt disponibile
pentru fiecare dintre noi.
Nu mai este nevoie sa achizitionati o
aplicatie care detine o multime de functii mai ales cand
avem nevoie de 4 operatii simple. Pana la urma exista cineva care a
dezvoltat o aplicatie care poate realiza acele 4 functii simple. In plus,
aplicatia poate fi achizitionata la un pret redus. Totul are legatura
cu produsele software “on-demand”. Aceste produse ofera ceea ce
aveti nevoie, cand aveti nevoie si sunt distribuite prin internet
pentru a simplifica intregul proces de achizitie.
Producatorii de software care isi obtin
venitul din volumul mare de licente perpetue, care se bazeaza pe
veniturile din mentenanta si care se concentreaza pe piata B2B pentru
care astfel de reguli nu se aplica ar trebui sa-si analizeze situatia actuala. De ce?
Adevarul este ca aplicatiile care sunt specializate si conectate este abia la inceput. Aplicatiile vor continua sa fie integrate in viata de zi cu zi pe masura ce lumea se va baza si mai mult de tehnologie. Notiunea de utilizare bazata pe abonament, va deveni un model asteptat in metoda de achizitie a produselor software. Aceasta schimbare va avea un impact major asupra mentalitatii. Daca cineva achizitioneaza o aplicatie cu 100$ pe licenta, avand cu o multime de functii, in viitor va dori sa plateasca o mica parte din aceasta suma. Acest lucru rezulta din conceputul de utilizare a unui model de licenta perpetuu si traditional. Fara personalizare si flexibilitate, ofertele de pret vor fi neatractive.
Adevarul este ca aplicatiile care sunt specializate si conectate este abia la inceput. Aplicatiile vor continua sa fie integrate in viata de zi cu zi pe masura ce lumea se va baza si mai mult de tehnologie. Notiunea de utilizare bazata pe abonament, va deveni un model asteptat in metoda de achizitie a produselor software. Aceasta schimbare va avea un impact major asupra mentalitatii. Daca cineva achizitioneaza o aplicatie cu 100$ pe licenta, avand cu o multime de functii, in viitor va dori sa plateasca o mica parte din aceasta suma. Acest lucru rezulta din conceputul de utilizare a unui model de licenta perpetuu si traditional. Fara personalizare si flexibilitate, ofertele de pret vor fi neatractive.
Care este reteta pentru crearea unor
produse software si preturi mai flexibile intr-o
maniera care sa permita clientilor sa plateasca pentru ceea ce au
nevoie? Exista o solutie pentru toate aceste cerinte. Totusi, primul
pas ar fi sa intelegem mai bine modul in care clientii utilizeaza
produsele software. Managerii de produs contacteaza deseori clientii,
ii implica in dialogul despre analiza si realizeaza sondaje. Aceasta
abordare are ca rezultat doar o opinie si nu prezinta situatia clara. Pentru a
obtine informatii reale, este nevoie de o metoda de urmarire si
raportare a modului in care clientii utilizeaza efectiv programele software.
Managementul licentelor a fost intotdeauna o metoda de a verifica si audita clientii care utilizeaza ceea ce au dreptul sau nu au dreptul sa utilizeze. Incorporarea unui sistem de licentiere in programele software este o metoda eficienta de a obtine informatii despre utilizare. Acest lucru poate fi realizat intr-o maniera unitara, fara implicatii asupra experientei clientilor.
Managementul licentelor a fost intotdeauna o metoda de a verifica si audita clientii care utilizeaza ceea ce au dreptul sau nu au dreptul sa utilizeze. Incorporarea unui sistem de licentiere in programele software este o metoda eficienta de a obtine informatii despre utilizare. Acest lucru poate fi realizat intr-o maniera unitara, fara implicatii asupra experientei clientilor.
Exista tehnologii care va permit sa
utilizati cloud-ul pentru a urmari utilizarea in timp real, pentru a
analiza comportamentul consumatorului si chiar pentru a ajusta pe
parcurs parametri de licentiere. Niciunul dintre aceste aspecte nu
solicita implementare complexa in aplicatiile software. Aceste tehnologii va permit sa
intelegeti mai bine piata, modul in care puteti patrunde pe alte
segmente de piata. In plus, tehnologiile va permit sa concepeti
modele de licente bazate pe utilizarea reala si modele de preturi variata. Puteti afla informatii despre functiile pe care clientii le
apreciaza mai mult, care este modul in care le utilizeaza si daca
exista metode mai eficiente de a le distribui. Acestea sunt aspecte pe care se bazeaza preturile pe care le stabiliti pentru a ramane competitivi pe piata. Trebuie sa aveti in vedere faptul ca utilizatorii isi doresc mai mult control asupra modului in care
achizitioneaza si platesc pentru produsele software.
Preturile pe care le
stabiliti si modul in care le implementati formeaza o parte
dintr-o discutie mai ampla si variaza major de la un client la altul.
Ceea ce ramane constant este rapiditatea cu care se schimba modul de
distributie si utilizare a aplicatiilor software. Acest lucru va avea
impact asupra pietelor care cred ca nu au nimic in comun cu clienti de App Store. Activarea licentelor pentru produsele software si
implementarea tehnologiei care sa raporteze informatiile pe care
doriti sa le obtineti este un exercitiu care merita efortul.
Si da exista o aplicatie pentru asta.
Sentinel LDK de la SafeNet ofera tehnologie care raspunde tuturor cerintelor de management al licentelor software. Producatorii pot crea modele de licente software cu preturi flexibile, bazate pe utilizare si functii de care clientii au nevoie. Aflati aici mai multe detalii despre Sentinel LDK. >>
Si da exista o aplicatie pentru asta.
Sentinel LDK de la SafeNet ofera tehnologie care raspunde tuturor cerintelor de management al licentelor software. Producatorii pot crea modele de licente software cu preturi flexibile, bazate pe utilizare si functii de care clientii au nevoie. Aflati aici mai multe detalii despre Sentinel LDK. >>
Testati gratuit Sentinel LDK
Solutia Sentinel LDK poate fi testata gratuit. Cititi mai multe detalii pe site-ul nostru la:
https://www.sentinel-ldk.intech.ro/
Solutia Sentinel LDK poate fi testata gratuit. Cititi mai multe detalii pe site-ul nostru la:
https://www.sentinel-ldk.intech.ro/
Comments
Post a Comment