Image courtesy of watcharakun / FreeDigitalPhotos.net |
Conteaza un back office pentru companiile de software? Ar trebui sa intrebam un client care asteapta pentru codul corect de activare dupa ce comanda lui a fost finalizata. Sau ar trebui sa intrebam un prospect care doreste sa stie cat costa un program software si de ce anume are nevoie. In acest timp el primeste raspunsuri diferite de la fiecare persoana pe care o intreaba. Sau ar trebui sa intrebam un partener care nu poate sa finalizeze comanda unui client sau sa raspunda la intrebarile clientului deoarece portalul de licentiere nu detine cerintele corespunzatoare. Back office-ul conteaza si pentru managerii de produs care nu pot raspunde la presiunile competitiei (sau nu pot crea oportunitati noi) cu o noua abordare de licentiere deoarece back office-ul nu poate suporta aceste cerinte sau nu este capabil sa realizeze aceste cerinte pentru mai mult timp.
Operatiunile de licentiere software au
impact asupra afacerilor zilnice ale unei companii de software precum
si asupra partenerilor, clientilor si chiar actionarilor. Practicile
si tehnologiile slabe pot reduce adaptarea de business, pot crea
sarcini manuale, pot creste posibilitatea aparitiei erorilor si pot
compromite relatia companiei cu partenerii si clientii sai.
Majoritatea back office-urilor din companiile de software pot fi
imbunatatite.
O parte din provocare este ca intr-o firma exista
numerosi actionari dar niciun proprietar. Licentierea si managementul
drepturilor au impact asupra tuturor departamentelor: managementul de
produs, ingineria, suportul pentru clienti, juridic, vanzari. Totusi
majoritatea pot lucra cu procese si tehnologii inferioare pentru a
indeplini indicatorii de performanta chiar daca sunt mai putin
eficienti decat ar putea fi. Problemele fundamentale ale afacerii, ca
de exemplu lipsa unei strategii operationale poate agrava situatia. O
tehnologie mai buna nu va elimina disfunctionalitatile.
Vestea buna este ca micile imbunatatiri
pot avea un impact major. Pentru a elimina disfunctiile back
office-ului, companiile de software trebuie:
- sa determine proprietarul si sa ofere resurse si recunoastere corespunzatoare
- sa dezvolte un concept pentru functii ca de exemplu aplicarea conformitatii
- sa mizeze pe management si sa includa stabilirea unei conexiuni clare intre operatiuni si venituri – fie pierdute sau castigate
- sa construiasca un cadru comun de tehnologie
- sa planifice schimbarile continue
Problemele cauzate de suportul redus al
back office-ului contribuie la provocari ca de exemplu noi concurenti
intrati pe piata, cu mai multe modele flexibile. Aceste provocari le
intampina producatorii de software traditional ca raspuns la
presiunile competitiei. Pe termen scurt, aceste probleme pot fi
ignorate, dar pe termen lung afecteaza fiecare activitate si venit al
unei companii de software.
Firma ta detine un back office? Ce fel
de provocari intampinati in afacerile de zi cu zi?
Solutia propusa de noi si oferita de SafeNet este Sentinel LDK. Acesta permite firmelor de software sa gestioneze eficient toate operatiunile dintr-un back office, sa-si imbunatateasca afacerea pe termen lung, sa profite de noile oportunitati de pe piata, sa-si construiasca un avantaj in fata competitiei si sa-si creasca veniturile.
Sentinel LDK poate fi testat gratuit.
Comments
Post a Comment