'Call to action' este acel text care are rolul de a atrage atentia si de a determina cititorii sa realizeze actiunea dorita: sa citeasca mai mult, sa downloadeze un document, sa adauge un produs in cosul de cumparaturi, sa se inscrie la un eveniment etc.
Pentru a avea succes 'call to action' trebuie inserat intr-un loc vizibil fie intr-un paragraf, fie pe un buton si cel mai important trebuie dublat de o oferta cel putin la fel de atractiva ca si mesajul. Cu un 'call to action' plasat la locul potrivit si in contextul potrivit se poate mari considerabil rata de conversie a site-ului.
Ce inseamna locul potrivit?
Fiecare pagina are scopul ei, deci fiecare ar trebui sa aiba asociat un 'call to action'. La urma urmei 'Every web page should have one call-to-action! One without is like a dog without a dog house' (Christina Meehan). In cadrul fiecarei pagini locul optim pentru 'call to action' este cu siguranta in primul ecran al siteului, deoarece cititorii au putina rabdare cu textele lungi si s-ar putea sa nu ajunga niciodata la baza paginii. De obicei 'call to action' pozitionate in centrul paginii au mai mult succes decat cele pozitionate pe margini, dar situatia poate varia de la site la site. Cel mai bine este sa testati ce functioneaza cel mai bine pentru voi, dar nu exagerati cu numarul de 'call to action' pe o singura pagina.
Cum se poate imbunatati un 'call to action'?
- Utilizati metoda KISS
KISS - keep it short and simple. Adica creati un mesaj scurt si simplu. - Incepeti cu un verb de actiune, un imperativ
Incercati mesaje ca 'Downloadeaza e-book-ul', 'Citeste articolul', 'Descarca programul', 'Incearca versiunea demo', 'Inscrie-te la concurs' - Spuneti ce se afla la celalalt capat al link-ului
Spuneti-le cititorilor la ce se pot astepta de la un 'call to action': e-book, articol, program, imagine etc - Folositi butoane si linkuri vizibile
Standardul impune ca textul care este asociat cu un link sa fie scris cu albastru si subliniat. Daca nu vreti sa pastrati aceasta conventie, atunci definiti un standard propriu si pastrati-l in intreg site-ul. Folositi butoane mari, cu un aspect 3D, intr-o culoare contrastanta cu fundalul pentru a iesi in evidenta. - Puneti un pic de presiune asupra cititorului
Folositi marci de timp care sa sugereze importanta realizarii actiunii: azi, acum etc. - Folositi numere
Acolo unde are sens folositi numere pentru a atrage atentia asupra unor caracteristici inovatoare (putere, viteza) sau asupra unor premii sau preturi reduse - Optimizati pentru SEO
Adaugati alt text tuturor linkurilor si butoanelor pentru un plus de valoare SEO
Cititi mai multe despre oferta noastra >>
Comments
Post a Comment