'Black hat' SEO este un concept al industriei SEO care desemneaza o serie de metode neloiale prin care se incearca cresterea popularitatii unui site pe motoarele de cautare.
'Black hat' SEO aduce de cele mai multe ori rezultate usor si rapid, propulsand site-uri spre locuri fruntase. In acelasi timp astfel de practici, atrag atentia Google intr-un mod nedorit. Consecintele pot varia de la o penalizare manuala, la penalizari Pinguin sau Panda. Redresarea in urma unei penalizari poate fi anevoioasa si poate dura cateva luni bune, timp care altfel ar fi putut fi investit in cresterea afacerii. In acest context se pune problema daca nu este mai usor sa se urmeze de la bun inceput practici agreate si transparente. E mai bine sa previi decat sa tratezi o penalizare Google.
'White hat' SEO este conceptul opus si se refera la optimizarea unui site conform regulilor si bunelor practici oferite de motoarele de cautare. Desi mai lente in ceea ce priveste prezentarea rezultatelor, metodele 'White Hat' vor duce la o crestere normala a popularitatii site-ului si nu vor expune siteul riscului unei penalizari atunci cand Google va rula o noua versiune Pinguin sau Panda. Exista zvonuri in mediile SEO ca pana la sfarsitul lui 2013 se va lansa o noua versiune Pinguin, deci este cazul pentru o "curatenie de primavara" in ceea ce priveste link-urile care trimit spre site, iar cu aceasta ocazie se poate face si o verificare a continutului.
Nu stiti daca site-ul dvs. apeleaza la metode 'black hat'?
Iata o lista de 7 metode de 'black hat' SEO:
- Continut ascuns
Printre cele mai des utilizate metode de 'black hat' se numara ascunderea de continut fata de cititorul real. Un exemplu de ar fi scrierea unui text plin de cuvinte cheie cu font alb pe fundal alb. In acest caz robotul motorului de cautare va putea citi informatia, in timp ce utilizatorul nu. Alte metode includ utilizarea de font excesiv de mic, utilizarea diverselor taguri pentru continut etc. - Cuvinte cheie in exces
Fie ca sunt utilizate in descrierea meta, in meta keywords sau de-a lungul textului, cuvintele cheie folosite in exces sunt un semnal de alarma catre motoarele de cautare. Desigur ca in fiecare sectiune trebuie utilizate cuvinte cheie, dar textul trebuie sa pastreze un aspect placut pentru cititor. Un exemplu de utilizare incorecta a cuvintelor cheie ar fi: "Acest site este un site care va prezinta cum sa construiti siteuri care sa fie placute de alte siteuri." - Pagini doorway (gateway)
Aceste pagini sunt create strict pentru robotii motoarelor de cautare. Paginile sunt optimizate excesiv pentru unul sau doua cuvinte cheie astfel incat sa fie foarte vizibile in motoarele de cautare, dar utilizatorii nu le vor vedea niciodata deoarece la accesare vor fi redirectionati automat catre alt continut. - Ferme de linkuri
Fermele de linkuri sunt siteuri care contin liste de websiteuri fara legatura intre ele. Aceste siteuri permit inregistrarea gratuita sau dupa oferirea unei sume de bani, dar nu vor ajuta deloc siteul sa fie listat mai bine, ba chiar ar putea dauna reputatiei. - Continut duplicat
Continutul duplicat inseamna copierea unei parti substantiale a siteului dvs pe mai multe pagini. Utilizand aceasta practica se creaza o defavoare tuturor partilor, deoarece continutul este diluat si nu mai are aceeasi valoare pe internet ca sursa de informare. - Cybersquatting
Squatting este practica de a ocupa proprietatea abandonata sau nerevendicata a cuiva fara un drept legal. In lumea virtuala inregistrarea unui domeniu cu denumirea unui brand cunoscut si protejat de lege pentru a baneficia de reputatia lui este o practica 'black hat'. Aceeasi idee se aplica si pentru inregistrarea unui site cu o denumire foarte similara unuia deja existent. - Cookies Stuffing
Aceasta practica denumeste programarea unei adrese URL care instaleaza cookies ale unor afiliati pe calculatorul vizitatorilor. Aceste actiuni constituie spam si sunt sanctionate de Google.
Comments
Post a Comment